DS

TARİHÇE

Bir Efsane Doğuyor...

Fütüristik estetik, yalın çizgiler ve teknolojik mükemmellik... 1955 Paris Motor Show’da tanıtıldığı ilk gün DS 19, onu gören tüm gözleri büyüledi ve kalpleri fethetti. Günümüze dek sürecek bir tutku doğmuştu.

TASARIMCILAR

PIERRE BOULANGER

Vizyoner

Mühendislik eğitimi alan Boulanger, Michelin ailesine ve Citroën’in CEO’suna yakın bir isimdi. 1938’de, VGD projesine başladı (voiture à grande diffusion ya da halkın arabası), bu proje 17 yıl sonra, yani ölümünden 5 yıl sonra ortaya çıkacak DS’in yolunu açmıştı.

FLAMINIO BERTONI

Sanatçı ve heykeltıraş

Yetenekli bir stilist, sanatçı ve heykeltıraş olan Bertoni, 1932 - 1964 arasında Citroën’de tasarım sorumlusuydu. XX. Yüzyılın kült araçlarından DS 19’un aerodinamik, fütüristik hatlarını tasarladı ve şekil verdi. 

ANDRÉ LEFÈBVRE

Doğuştan yetenekli bir mühendis

Bir havacılık mühendisi ve test pilotu olan André Lefèbvre, DS 19 tasarımında tüm yeteneklerini ortaya koydu. Yere yakın ağırlık merkezine sahip, hafif ve aerodinamik bir araç olan DS 19 “tekerlekli bir bomba” idi.

1950’ler - ZAFER YILLARI

1955 Paris Motor Show, 20. yüzyılın ikinci yarısına damgasını vuracak kült bir aracın sahneye çıkışına şahitlik etti

6 Ekim 1955 Perşembe günü ziyaretçiler, gazeteciler ve rakipler tamamen şaşkın bir halde, bakışlarını diğerlerini gölgede bırakan bu otomobile çevirdiler. Fütüristik çizgileri ve avant-garde teknolojileri üzerinde toplayan bu otomobil tasarım dünyasında yeni bir çığır açtı. İlk gün 12.000 adet DS 19 satıldı... Fuar 10 günün sonunda kapandığında 80.000 adet kesin sipariş alınmıştı!

DS, TÜM DÜNYAYI KENDİNE HAYRAN BIRAKIYOR

DS’in gittiği her yerde hayranları toplanıp hidropnömatik süspansiyonun ve hidrolik destekli frenlerin sıra dışı gücünün getirdiği benzersiz konforun sırlarını keşfetmeye çalışıyordu. Bu otomobil, onu gören herkesi kendine hayran bırakıyordu...

1956 – 1959: DS, dünyayı fethetmek için yola çıkıyor

Fransa dışında montajı yapılan ve batı dünyasının çoğu ülkesine ihraç edilen DS, bu terim ortaya atılmadan önce «küresel» bir araç oldu.

Bu dönemde eklenen iki yeni model, station wagon versiyon, dört yeni renk ve ilave edilen bazı tasarım unsurları tutkuyu canlı tuttu.

DS’E, BİR PRESTİJ MODELİ

1959 - usta manevra

Yalnızca siyah renkte, şoför bölmeli, koltukları gri deri ve kumaş, araç içi konuşma sistemi bulunan, radyo ve isteğe bağlı telefon olan bir model... Bu özellikleriyle DS 19 Prestige, satışa sunulduğu andan itibaren kendini politikacıların ve dönemin işadamlarının otomobili olarak kabul ettirdi.

MONTE-CARLO RALLİSİNDE ZAFERLER SİLSİLESİ

Gerçek bir salon otomobili olan DS, motor sporlarında da rakiplerine üstünlük sağladı.

1956’daki Monte-Carlo Rallisinde 1.300-2.000 cm3 kategorisinde birinci oldu. Yarışa katılan ilk Fransız otomobili olarak, genel klasmanda ise yedinci olan DS 19, bu ilk Ralli tecrübesinde yarışa damgasını vurdu. Zaferler zinciri birbirini izledi. 1959’da DS genel klasmanda birinci oldu ve Üreticiler Kupasını da kazandı. 1966’da DS 21 modeli birinciliği elde etti.

1960’lar: MUTLU GÜNLER

DS bu dönemde arayı daha da açarak liderliğini korudu.

Yeni cabriolet versiyon, yeni motor seçenekleri, yeni ekipmanlar, yeni aerodinamik, yeni performans: bir DS’i ancak başka bir DS geçebilirdi!

YENİ BİR ÖN TASARIMI, YENİ BİR BAKIŞ

109 Hp üreten 2.175 cm3’lük motoruyla DS 21, 1965’te 175 km/s’lik azami hıza ulaştı. 1967’de DS’e yenilikçi bir güvenlik özelliği olarak ünlü «Yönlendirmeli» farlar standart donanım olarak eklendi. Bu farlarla DS, sürücü viraja girmeden, virajın içini aydınlatabiliyordu!

1969’da DS’e geniş bir güneşliği ve yuvarlak üç kadranı olan yeni bir gösterge paneli eklendi. Ayrıca, 1969 yılına asıl damgasını vuran şey önemli bir motor gücü yükseltmesi oldu. DS 21’in 2.175 cc’lik motoruna, gücü 139 Hp’e ve azami hızı 185 km/saatin üzerine çıkartan elektronik kontrollü bir yakıt enjeksiyon sistemi eklendi. DS 21’in azami hızı 185 km/s’in üzerine çıktı.

DS CABRIOLET, SIRADIŞI

1960 - yeni bir yıldız doğuyor

Net çizgiler, mükemmel bir tasarım, deri döşemeler ve 1964’ten itibaren standart sunulan Yönlendirmeli Farlar ve benzersiz jant kapakları: DS Cabriolet, otobüs üreticisi Henri Chapron’un çalışmasının ürünüydü.

Daha derin koltuklar, yükseltilmiş arkalıklar ve benzersiz deri döşeme: DS Pallas sıra dışı bir görünüme ve son derece konforlu bir iç kabine sahipti.

DS PALLAS, BÜYÜLEYİCİ

Fransız tarzı lüksün güzelliği ve mirası.

Krom çıtalar, yeni arka farlar, benzersiz jant kapakları ve Yönlendirmeli Farlar: ince bir lüksün sembolü olmuş şık bir DS modeli...

DS PRESIDENTIELLE

General de Gaulle tarafından Fransa’nın resmi devlet aracı seçilen DS, dünya liderlerini gururla taşıdı.

Fransa başkanlık ofisi tarafından sipariş edilen tören aracı, 1968 sonbaharında teslim edildi. İstenen özelliklere uygun üretilen bu araç 6,53 metrelik toplam o dönemin ABD Başkanı tarafından kullanılan Lincoln’den daha uzundu.

1970’ler: ZİRVE

DS’in 20 yıllık saltanatı Temmuz 1975’te sona erdi.

DS’te 1970 ve 1971’de yapılan yenilikler daha çok şanzımanla ilgiliydi. İlk olarak 1970’te, o zamanlar standart olan 5 vitesli düz şanzıman, ertesi sene ise 3 vitesli otomatik şanzıman eklendi. 1972’de, DS 21 yerini DS 23’e bıraktı ( 2.347 cm3, 141 Hp, ve yaklaşık 190 km/s azami hız). Bu DS’te yapılan son yenilikti...

SM

Altın çağın sembolü

1970 Cenevre Motor Show’da görücüye çıkan SM, otomotiv dünyasının beklediği Fransız GT’si (Grand Tourer) idi. Fütüristik hatları, V6 motoru ve DS kalitesiyle DS’in ruhunu taşıyordu.

DIVINE DS, BÜYÜLEYİCİ VE FÜTÜRİSTİK

DS’in dışa vurumu: ince işçilik ile teknolojinin mükemmel birlikteliği

2014 Paris Motor Show’da sunulan DIVINE DS, markanın mükemmellik ruhunu ve vizyonunu ifade ediyor. Şıklığı ve görünüme verdiği özen onu diğerlerinden ayırıyor. Birinci sınıf malzemeleri ve fütüristik teknolojisiyle XXI. yüzyılın bu yeni arzu nesnesi, teknoloji ile tasarımın avangart bir manifestosudur. 

Büyüsüne teslim olun